Forum radiostacji NRC
https://rcn.tlx.pl/forum/

Budowa repliki masztu w technice 3D
https://rcn.tlx.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=378
Strona 31 z 34

Autor:  Q424 [ 19 sty 2013, o 23:39 ]
Tytuł:  Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Jeszcze jedna opcja zwiekszajaca wydajnosc kosztem braku roslinnosci.
Zakomentowac exportdata.txt (include scn_rcnk/exportdata.txt end) w scn_rcnk.scn
Powinno pomoc :D

Autor:  Q424 [ 19 sty 2013, o 23:41 ]
Tytuł:  Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

zarowka_1234 napisał(a):
Edit:
Działa wszystko jak należy. Co prawda też lekko się tnie, ale na laptopie uzyskałem jakieś 20fps, ale to wystarcza do jako takiego działania. Jestem pod ogromnym wrażeniem. Co to są za tory? Chyba z jakiejś trasy Maszyny zapomniałeś je skasować ;)
Życzę powodzenia w dalszych pracach.


Tamtedy dowozilem elementy masztu ;)

Autor:  receiver [ 20 sty 2013, o 14:08 ]
Tytuł:  Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Thinkpad R60 z 2 GB RAM, Windows 8 - maszyna śmiga. Wydaje mi się tylko że po przekierowaniu kamery na budynki wydajność spada do 2-3 klatek na sekundę. Pewnie silnik rysuje wszystkie widoczne szczegóły, łącznie z tymi które są bardzo daleko. Pamiętam ten efekt jak kiedyś pod koniec lat 90. bawiłem się w kreowanie map do Quake 1 (worldcraft). Modelowanie wielkich przestrzeni wymagało dobrego przemyślenia i zazwyczaj łączyło się to ze spadkiem wydajności. Po prostu za dużo było do rysowania w dali. Bez "przed-renderingu" (dla wtajemniczonych: qbsp, light, vis) silnik rysował nawet niewidoczne elementy (np za ścianą), bez oświetleń itd i w ogóle nie dało się grać. Skończona mapa była przetwarzana 3 razy, komputer (pentium I 100 MHz) liczył cały dzień, ale potem gotowa mapa śmigała.

Co do silnika: czy maszyna używa DirectX czy OpenGL?

Wracając do tematu: symulacja fascynująca! Pojeździłem sobie conieco. Wydaje się tylko że WFS masztu by rozsadził skalę, bo rura dostrojcza sobie wesoło wisi ;)

Autor:  Bartosz [ 20 sty 2013, o 14:41 ]
Tytuł:  Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Ja nie wiem , we wcześniejszym było niebieskie tło ściągnąłem drugie , już nawet nie chce się nic włączyć bo wyskakują jakieś komunikaty diagnostyczne. :roll: dobra , daje sobie z tym spokój. Mam prośbę, mógłby ktoś nagrać filmik z tego wirtualnego zwiedzania radiostacji i wrzucić na youtube?

Autor:  Łukasz-O [ 20 sty 2013, o 16:54 ]
Tytuł:  Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Bartosz, nie przejmuj się :) Mi też nie działa i wielu innym kolegom również. Już się pogodziłem z faktem, że nie zwiedzę sobie RCN-u wirtualnie i jakoś z tym żyję. Najgorsze są pierwsze dni, jak je przetrwasz to potem samo odejdzie :mrgreen:

Autor:  Tadekmaj [ 20 sty 2013, o 17:46 ]
Tytuł:  Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Ale jak coś się robi, to niech to będzie dla wszystkich, a nie tylko dla wybranych, którzy mają lepsze oprogramowanie. Ta strona jest dla wszystkich.

Autor:  zarowka_1234 [ 20 sty 2013, o 20:04 ]
Tytuł:  Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Tadekmaj napisał(a):
Ale jak coś się robi, to niech to będzie dla wszystkich, a nie tylko dla wybranych, którzy mają lepsze oprogramowanie. Ta strona jest dla wszystkich.

Niestety, ale grafika komputerowa wymaga bardzo silnych komputerów. Strona pójdzie na wszystkim, internet mają wszyscy użytkownicy forum. Ale niestety nie wszyscy będą w stanie odpalić maszt. Tego nie przeskoczysz.

Łukasz i Bartek, nie poddawajcie się :) Spróbujcie na innych komputerach, może Q424 wam może jeszcze jakoś pomóc. Ja niestety nie znam się specjalnie na komputerach.

Autor:  Bartosz [ 20 sty 2013, o 20:10 ]
Tytuł:  Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Nie no, chyba najłatwiejszym sposobem by było jakby ktoś nagrał to na krótki filmik i wstawił na naszą stronkę. Filmik aż takiej grafiki nie wymaga ;) :lol:
Tadeuszu , nie ma się tak co bulwersować. Nasz kolega wykonał kawał świetnej roboty i pomimo tego ,że nie u każdego działa należą mu się gratulację :) Zrobił to bardzo szczegółowo a każdy szczegół wymaga lepszej grafiki.

Autor:  soundsystem [ 2 lut 2013, o 20:38 ]
Tytuł:  Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Może ktoś podać jais ostateczny link do programu zwiedzania rcnu. bo wersji jest kilka i cos mie dzialaja

Strona 31 z 34 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/