Teraz jest 29 kwi 2024, o 04:30



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
 Film "W górę" powtórka w TVP Historia 
Autor Wiadomość
Ekspert

Dołączył(a): 22 gru 2010, o 22:12
Posty: 2483
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj
Post Re: Film "W górę" powtórka w TVP Historia
Ja mam na myśli taką deskę:
Załącznik:
Fiat.jpg
Fiat.jpg [ 120.19 KiB | Przeglądane 18086 razy ]

Jeszcze z biegami przy kierownicy :)
Nie wiem kto to wymyślił i dopuścił za Gomółki taki pulpit ale "deska rozdzielcza" jak na koniec lat 60-tych była naprawdę nowością i rewelacją. Niczym cud techniki. Taka namiastka amerykańskich krążowników w PRL, rodem oczywiście z Włoch ;)

Widywałem jeszcze na początku lat 90-tych przerobione Syreny z taką deską od Fiata.


29 cze 2016, o 02:17
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
Ekspert

Dołączył(a): 13 mar 2010, o 23:39
Posty: 575
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj
Post Re: Film "W górę" powtórka w TVP Historia
Jak na tamte czasy, póżnego Gomółki, to naprawdę rewelacja, ten Fiat po prostu płynął i ten podświetlany czerwony pasek szybkościomierza, rewelacja. Pamiętam, że problemem był zakup paliwa do tego Fiata 125p. Nie wiele stacji CPN. miało w swojej ofercie etylinę 94 tzw. zółtą bo większość aut jeździło na niebieskiej 78. która nie nadawała się do zasilania Fiata. Ale z czasem zaczęło przybywać dystrybutorów z etyliną 94 bo to paliwo stosowane było w maluchu którego produkcja ruszyła w 1973r. :)


29 cze 2016, o 17:58
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
Ekspert

Dołączył(a): 13 mar 2010, o 23:39
Posty: 575
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj
Post Re: Film "W górę" powtórka w TVP Historia
Polak potrafi, dlatego co sprytniejsi i potrafili to zrobić, zakładali po dwie uszczelki pod głowicą silnika aby w ten sposób zwiększyć komorę spalania a tym samym przystosować do paliwa o niższej liczbie oktanowej lub do jeżdżenia na mieszance 78/94. Proceder ten miał największe wzięcie okresie, gdy benzyna w Polsce, była reglamentowana a pokusa kupienia na lewo kanistra benzyny była tak wielka, ze nie miała znaczenia liczba oktanowa paliwa jaka jest wlewana do baku samochodu. Maluchy które były zasilane etyliną 94, po nie wielkim zmniejszeniu konta wyprzedzenia zapłonu i delikatnej jeżdzie, z powodzeniem znosiły niższą liczbę oktanową paliwa co dało efekt cichszego dzwonienia zaworów. Takie to były czasy. :D


1 lip 2016, o 08:29
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość

Dołączył(a): 9 lut 2012, o 14:01
Posty: 88
Cytuj
Post Re: Film "W górę" powtórka w TVP Historia
Posłuchałem nagrania - fajnie silniczek brzmiał. A w temacie trwałości ówczesnych jednostek napędowych - swego czasu słyszałem opinię, że oleje wtedy były tak kiepskie, że naprawa główna silnika to był przebieg rzędu 100kkm. W temacie 125p mogę powiedzieć tylko, że pod koniec XX wieku opracowałem metodą prób i błędów (sam nie wiem, jak mi się to udało) przeróbkę obrotomierza z 125 żeby w "maluchu" pokazywał prawidłowo - trzeba było największy kondensator foliowy powiększyć 2x i potem na "generatorze" (50Hz za diodą i 100Hz za Graetzem) sprawdzić, czy pokazuje 1500 i 3000 RPM. Sam osobiście zaczynałem od Cinquecento 700 AISAN, w którym od zera składałem podciśnienia i dodatkowo prostą elektroniką zastąpiłem francowaty japoński zawór podciśnień...


15 lip 2016, o 18:06
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2010, o 11:51
Posty: 713
Lokalizacja: Białystok
Cytuj
Post Re: Film "W górę" powtórka w TVP Historia
Miałem Poloneza Trucka 1.6 z 1994r. po dotarciu założony gaz , więc od 1500 km tylko LPG . Eksploatowany na maxa często przeładowany pod 4 tony ,że ledwo resory dawały radę . Latał głównie w trasach ,po mieście sporadycznie . Systematyczna wymiana oleju ,i zawsze regulacja zaworów /na gazie się wypalały/. Efekt był taki , że auto przejechało 255 tyś km i poszło jeszcze w ludzi . Kolega , który zakupił identyczny egzemplarz tydzień ... dwa ... po mnie "robił" remont silnika przy około 100 tys. pomimo że auto nigdy gazu nie widziało . Mechaniczne jeszcze jak się dobrze trafiło dawało to radę , ale blachy to był koszmar. Do tego dochodził wyjący most i fatalne rozwiązanie układu hamulcowego tylnej osi.


15 lip 2016, o 22:27
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL