|
|
Luźne dyskusje związane z obsługą masztu
Autor |
Wiadomość |
Bartosz
Ekspert
Dołączył(a): 08 kwi 2011, 13:10 Posty: 492 Lokalizacja: Gąbin
|
 Re: Luźne dyskusje związane z obsługą masztu
Z tego co wiem to pęknięcia na izolatorach i pęknięcia niektórych drucików w linach odciągowych. Rozmawiając z Panem Wojciechowskim tak już na swobodnie dowiedziałem się ,że jak już wiemy w środę (Tylko nie pamiętam którą) odbywała się konserwacja masztu która nie polegała tylko na wymianach żarówek. Pan Wojciechowski tak jak to widać na zdjęciu Łukasza przeglądał poszczególne elementy masztu . Patrzył czy nie ma jakiś pęknięć pomiędzy zespawanymi rurkami, czy w nie ma zbyt dużo rdzy w danym miejscu itp. Także gdyby były jakieś większe uszkodzenia na maszcie na pewno zawiadomił by pana Grzelaka. 
|
20 lis 2012, 18:53 |
|
 |
soundsystem
Ekspert
Dołączył(a): 04 gru 2011, 21:38 Posty: 540
|
 Re: Luźne dyskusje związane z obsługą masztu
Mnie ciekawi jedna sprawa. Czy podczas zimy gdy z daszku ochraniajacego izolatory podstawy masztu tworzyły sie sople lodu, i gdy taki sopel dotknol ziemi czy jakies ciekawe zjawisko następowało?? na dobra sprawe roznica napiec byla bardzo duza wiec powinny byc jakies fajerwerki. chyba ze istniala jakas procedura ktora zapobiegala takiemu czemus??
_________________ ...aby mowa polska w całym kraju i daleko poza jego granicami słyszana była...
|
21 gru 2012, 07:18 |
|
 |
Łukasz-O
Ekspert
Dołączył(a): 22 gru 2010, 22:12 Posty: 2380 Lokalizacja: Warszawa
|
 Re: Luźne dyskusje związane z obsługą masztu
Podejrzewam, że daszek był tak zrobiony, że żadne sople nie powstawały. Tak jak na pojedynczych kołpakach izolatorów, sople nie powstają.
Czy daszek rzeczywiście pełnił tylko rolę ochronną izolatorów? Moim zdaniem miał jeszcze jedną funkcję - "pierścień ekwipotencjalny". Miał rozkładać jednakowo ładunek dookoła podstawy, aby zapobiec przeskakiwaniu iskier pomiędzy różnymi mniej lub bardziej wystającymi elementami. W cale bym się nie zdziwił, gdyby była to jego podstawowa funkcja. Podobne rozwiązania choć ażurowe, zastosowane są na linach odciągowych w Solcu i Raszynie, oraz na izolatorach w liniach WN.
|
21 gru 2012, 14:17 |
|
 |
Łukasz-O
Ekspert
Dołączył(a): 22 gru 2010, 22:12 Posty: 2380 Lokalizacja: Warszawa
|
 Re: Luźne dyskusje związane z obsługą masztu
Dziś podczas porządków świątecznych znalazłem list od śp Stanisława Wojciechowskiego, o którym (jego zawartości) totalnie zapomniałem. Wysłał mi go zaraz po naszej rozmowie telefonicznej w 2011r. Jest tam kilka dokumentów dotyczących Alimaka oraz problemów z masztem zaraz po jego wybudowaniu. Na początek skrócona instrukcja obsługi Alimaka: Załącznik:
Instrukcja obsługi Alimaka.jpg [ 531.1 KiB | Przeglądane 12413 razy ]
|
24 gru 2017, 01:34 |
|
 |
anodowy
Site Admin
Dołączył(a): 11 sie 2011, 06:29 Posty: 543
|
 Re: Luźne dyskusje związane z obsługą masztu
Zabrania sie palenia papierosów w czasie jazdy dzwigu, czyli podczas postoju można palić. Rozumiem że w każdej sytuacji nie wolno było palić i mieć ognia z uwagi na paliwo w zbiorniku ale co z tym paliwem podczas postoju wagonika gdy maszt pracował i był na wysokim potencjale napięcia? czy nie istniało niebezpieczeństwo zapłonu paliwa od przypadkowego przeskoku pod wpływem olbrzymiego pola w.cz? Czy wagonik był uziemiony? czy miał spuszczane paliwo? skoro w Koszecinie kilka km od słabszego nadajnika przeskakiwaly iskry.
|
06 lut 2022, 15:16 |
|
 |
myheaven
Ekspert
Dołączył(a): 14 sie 2017, 10:22 Posty: 230 Lokalizacja: Łódź
|
 Re: Luźne dyskusje związane z obsługą masztu
A nie było tam jakiegoś systemu "uziemienia" samego wagonika włącznie z silnikiem i zbiornikiem paliwa w razie zaistnienia przypadku przeskoku iskry?
|
20 lut 2022, 22:32 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|