Witamy na oficjalnej stronie stronie poświęconej największej, europejskiej radiostacji wraz z najwyższym masztem świata w latach 1974 - 1991. Zawarte materiały mają charakter edukacyjny i popularyzatorski i są jedynymi autoryzowanymi. Kopiowanie bez wiedzy jest zabronione

Winda ALIMAK


 

Rozdziały: | Projekt anteny nadawczej | Koncepcje masztów | Maszt rezerwowy | Inż. Szepczynski | Budowa masztu | Układ konstrukcyjny |
| Zasilanie masztu | Dopasowanie anteny | Strojenie masztu | Zagadnienia izolacji masztu | Prawdy i mity | Winda ALIMAK |

 

Winda ALIMAK, nieznany "wagonik" zaliczany częściowo do kolei zębatej, niezawodnie kursował po maszcie radiostacji w kierunku "nieba" jak widać po lewej stronie - jedyny archiwalny widok na dwa lata przed katastrofą. Istnieją jeszcze inne maszty które mają na swojej konstrukcji wspomniany pojazd.

Na prezentowanym przykładzie widać blizniaczo podobny wagonik składający się z części osobowej zamykanej drzwiami oraz części towarowej. Większa część towarowa jest również zamykana drzwiami i ma prostą sygnalizacje oraz przycisk "awaryjny stop". Ta częć jest znacznie większa od tej 'konstantynowskiej natomiast w kabinie za szybkami mamy pulpit sterowania napędem. Sam przedział silnikowy na spodzie "wagonika" nieco innej konstrukcji jaką znamy. W stanie spoczynku wagonik stacjonuje prawie na ziemi, u podnóża masztu, całkowicie osłonięty jakby w garażu. Poniżej konstanynowski wagonik opisany w dokumentacji producenta.

 

 

 

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------

 

 

powrót